INGLÉS

3ºA (Ruth)   ruthinglesbanus@gmail.com
3ºB (Mónica)  monicajosebanus3b@gmail.com
3ºC (Mónica)  monicajosebanus3b@gmail.com
3ºD (Marina)  josebanus3d@hotmail.com

Hi there!
The school year is about to finish and we have already finished the English units. Here you have these links about the different topics we have learnt during this school year.  There are a variety of videos, songs and online games, so you can practise all the vocabulary and grammatical structures learnt.
All you have to do is to watch and listen to them and enjoy!
Apart from the review, you can finish those activities that you weren’t able to send before too.
 

We are very proud of your work and effort during this time.  Hope you can take advantage of these resources to continue improving your English skills. 

Cheers!

ENGLISH REVIEW YEAR 3
 
- NATURE:



- ME:




- PETS: 



- HOME: 


 
 

 


- CLOTHES: 



 


- SPORTS:


 

 

- FOOD:


 


 


ONLINE GAMES
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/node/18086
 
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/node/17863
 
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/animal-body-parts-2
 
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/node/17932 
 
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/chores-2
 
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/node/17854
 
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/node/17936
 
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/node/18072
 
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/node/17840
 
 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/sports-1
 
 
ACTIVITIES (MAY 25-29 TH)

MORNING BOYS AND GIRLS! 

Here it is the English planning for this week, this is the last one about unit 7: FOOD.
You have to do three activities, the third one is OPTIONAL, just in case you can improve your English knowledge and practise reading.

Activity 8 is really useful and enjoyable to do in family if it's possible. First watch the video to take some ideas, then think about your healthy meal and complete the chart. Finally record a video telling us about it.

* Please, try to record the video horizontally.

Hope you like it! 😄


¡BUENOS DÍAS CHICOS Y CHICAS!

Aquí tenéis el plan de trabajo de inglés para esta semana, esto es lo último sobre la unidad 7: FOOD.
Tenéis tres actividades, la tercera es OPCIONAL, solamente en caso de querer ampliar conocimiento y practicar lectura en inglés.

La actividad 8 es muy útil y amena para hacer en familia, si podéis. Primero veis el video para coger ideas, después pensáis en un plato saludable y completáis la tabla. 
Finalmente tenéis que grabar un video breve explicando vuestro plato. 

* Por favor, grabad el video en horizontal familias, gracias.

¡Esperamos os guste!

7.COMPLETE THESE SENTENCES / COMPLETA ESTAS FRASES:7.COMPLETE THESE SENTENCES / COMPLETA ESTAS FRASES:

7. COMPLETE THESE SENTENCES / COMPLETA ESTAS FRASES:



8. BE HEALTHY!

- Watch and listen to Steve and Maggie about healthy / unhealthy food. Pay attention to the different food / Visualiza y escucha a Steve and Maggie sobre comida saludable y no saludable. Fíjate en los distintos tipos de comida:


- Make a healthy food plate with your family. You have to complete the table with the information and record a video telling about it. Be creative! / Haz un plato saludable con tu familia, complete la información de la tabla y graba un video para hablar sobre ello, ¡se creativo/a!

EXTENSION ACTIVITIES / ACTIVIDADES DE AMPLIACIÓN:

- Read and complete each sentence with the corresponding boy or girl / Lee y completa uniendo cada frase con cada niño/a. 




ACTIVITIES (May 18-22nd) / ACTIVIDADES (18-22 de mayo) 

Hey guys!
Hope you all enjoyed the weekend. Here, it is the English plan for this week: reading, listening and a food crossword. Don’t hesitate to contact us if you have questions ;) Cheers!

¡Hola chic@s!
Esperamos que hayáis disfrutado del fin de semana. Aquí tenéis el plan de trabajo de inglés para esta semana: lectura, listening y un crucigrama sobre alimentos. No dudéis en contactar con nosotras si tenéis dudas ;) ¡Ánimo!

5. READ THE STORY THEN MATCHING SENTENCES / LEE LA HISTORIA Y UNE CADA FRASE CON SU CORRESPONDIENTE:

READ THE STORY /LEE LA HISTORIA:


AFTER READING THE STORY MATCHING SENTENCES / DESPUÉS DE LEER LA HISTORIA UNE CADA FRASE CON SU CORRESPONDIENTE:

6. LISTEN AND DRAW A HAPPY OR SAD FACE. / ESCUCHA Y DIBUJA UNA CARA FELIZ O ALEGRE:




 AUDIO2: SEE ATTACHED DOCUMENT / VER ARCHIVO ADJUNTO. 






ENGLISH ACTIVITIES MAY 11-15th 

Hey guys!
How you are you doing?

Here, you have the activities for this week, work hard! ☺

Cheers!




UNIT 7: FOOD (May 4-15th / 4-15 de mayo) 

1. GRAMMAR AND VOCABULARY / GRAMÁTICA Y VOCABULARIO
Read the vocabulary and grammatical structures of this unit, look at the examples too / Lee el vocabulario y las estructuras gramaticales de esta unidad y mira los ejemplos también.

VOCABULARY: 

· FRUITS AND VEGETABLES: 


HEALTHY FOOD:


GRAMMATICAL STRUCTURES: 

AFFIRMATIVE /NEGATIVE:



INTERROGATIVE:





2. LET’S LEARN ABOUT DIFFERENT TYPES OF FOOD / APRENDEMOS DIFERENTES TIPOS DE COMIDA: 

Watch and listen to this video, then think about the food you usually have (fruit, vegetables, meat, milk, etc) / Visualiza y escucha este video, después piensa en la comida que comes (fruta, vegetales, carne, leche, etc.) 



RECORDATORIO

Espero que hayáis podido salir un poquito y os haya servido para coger mucha energía.

Os recuerdo que nuestro plan de trabajo del tema 6 termina el día 30 de abril. Aún tenéis unos días para terminar lo que os falte o enviar alguna tarea, si no habéis terminado todavía.

He recibido videos muy bonitos de algunos/as de vosotros y es maravilloso ver cómo estáis trabajando y también las familias por supuesto.

Los videos son una buena manera de practicar "speaking" y desarrollar vuestra faceta interpretativa.
Después haremos un video con ellos para subirlo a la página web del colegio.

Si necesitáis ayuda solo tenéis que escribirme.

Saludos.

Semana del 20 al 24 de abril

1 SESSION/ 1ª SESIÓN

7. MONKEYS CAN DO SPORTS TOO!
Listen to the AUDIO 2 and tick (V) or cross (X)/ Escucha el audio y completa con un (V) o (X).





8. WRITE AND or BUT:

2 SESSION/ 2ª SESIÓN


10. READ, LOOK AND WRITE: 
Complete these activities in your notebook or print the worksheet if you prefer / Completa estas actividades en tu libreta o si prefieres imprime la ficha.



11. STEVE AND MAGGIE SPORTS: 
Watch and listen to Steve and Maggie, let’s fun and learn the sports pronunciation / Visualiza y escucha a Steve y Maggie, disfruta y aprende la pronunciación del vocabulario de esta unidad. -Sports for Kids | Magic Stories from Steve and Maggie | Wow English TV 





3 SESSION/ 3ª SESIÓN

11. QUIZ TIME!: Complete the quiz, count your YES and read the answer. You can share your results with your family, even do the quiz to your relatives. / Completa el cuestionario, cuenta los YES y lee la respuesta. Puedes compartir los resultados con tu familia y también puedes hacer el cuestionario a tus hermanos u otros familiares.


12. SPORTS PERFORMANCE: 
It is time to record a video...performing these sports  (football, basketball, taekwondo and tennis), then you will say, for example ‘ I can play football (or other sports you can do) but ‘I can’t do taekwondo’ (the sports you can’t do, because you don’t like them or haven’t ever tried them). Send the video to the teacher through email. If you wear funny clothes or costumes, it will give you extra points. Can’t wait to see you! /  Es momento de grabar un video...Tienes que hacer mímica haciendo estos deportes (fútbol, baloncesto, taekwondo y tenis, etc.), después tienes que decir, por ejemplo: “Yo juego a fútbol”, pero no practico taekwondo” Envia el video a la seño por email. Si te pones ropa graciosa o algún disfraz, obtendrás más puntos. ¡Estoy deseando verlo!


Semana del 14 al 17 de abril


GRAMMAR 



Modal verb: CAN / CAN’T 



- Affirmative / Afirmativa: 

I can play football: Yo puedo jugar al fútbol.

You can play football: Tú puedes jugar al fútbol. 

He /she can play football: Él /ella puede jugar al fútbol. 


- Negative / Negativa: 
I can’t play football: Yo no puedo jugar al fútbol. 
You can’t play football: Tú no puedes jugar al fútbol. 
He /she can’t play football: El /ella no puede jugar al fútbol. 

- Interrogative / Interrogativa: 
Can  I swim?: ¿Puedo nadar?       
Can You swim?: ¿Puedes nadar? 
Can He /she swim?: ¿El o ella pueden nadar? 

* We can use ‘CAN’ with other verbs, for example: / Podemos usar “CAN” con otros verbos, por ejemplo: 
I can do taekwondo 
I can draw 
I can see 
I can play tennis 
I can run 
I can swim 
I can play the guitar… 

* We use the negative form, when we can’t do a sport or another action, for example: / Usamos la forma negativa, cuando no podemos realizar un deporte u otra acción, por ejemplo:

I can’t play chess 
I can’t understand 
I can’t jump 
I can’t catch the ball 
I can’t play the piano… 

* It is possible to be able to do a sport, but we are not able to do a different one, in that case, we use ‘BUT’, for example: / Es posbible que seamos capaces de hacer un deporte, pero no podamos hacer otro diferente, en ese caso, usamos “BUT”, por ejemplo: - I can ride a bike, but I can’t swim.

VOCABULARY

Sports: Deportes 
Play tennis: Jugar al tennis 
Run: Correr 
Play basketball: Jugar al baloncesto 
Do taekwondo: Practicar taekwondo
Ride a bike or cycle: Montar en bici 
Play baseball: Jugar a beisbol 
Play football: Jugar a fútbol 
Jump: Saltar 
Play badminton: Jugar a badminton 
Catch a ball: Coger la pelota
Pass the ball: Pasar la pelota 
Climb a tree: Trepar un árbol


1 SESSION/ 1ª SESIÓN

1. SONG AND WORKOUT / CANCIÓN Y ENTRENAMIENTO:
Watch and listen to the video-songs / Visualiza y escucha los videos de estas canciones: 

- Sports Song Educational Children Song Learning English Sports for Kids 


- 5 Minute Move | Kids Workout 1 | The Body Coach TV: 

2. GRAMMATICAL STRUCTURES / STRUCTURAS GRAMATICALES: 
Here, you have to read and learn the grammatical structures and the vocabulary we work on in this unit, then complete ACTIVITY 1 / Lee y aprende las estructuras gramaticales y el vocabulario de esta unidad, después completa la ACTIVITY 1.

ACTIVITY 1

2 SESSION/ 2ª SESIÓN

3. LET´S DO ZUMBA!
Starting your day moving your body!. We are going to practise ZUMBA with this crazy song ‘I like to move it’:
 - Zumba Kids (easy dance) - I like to move it: 


4. CAN YOU...?
Watch and listen to this video-song, then listen to the audio and complete the table by writing Ѵ or X. / Visualiza y escucha esta canción, después escucha el audio y completa la tabla con Ѵ o X. 

- Can you swim? Can you skate? (Sports) - English song for Kids - Let's sing 


- Listen to the AUDIO 1 and tick (Ѵ) or cross (X):




3 SESSION/ 3ª SESIÓN

5. SONG, MOVE AND FREEZE / CANTA, MUÉVETE Y PARA.
Song, move and freeze along with the music / Canta, muévete y para al son de la música: 

- Freeze Dance | Canción congelada | Freeze Dance para niños | Música para niños | Los Kiboomers:

 

6. READ, NUMBER AND COMPLETE THE SENTENCES:
Do this worksheet using the grammatical structures CAN, CAN’T. You can print the worksheet or just write it in your notebook. / Ficha para trabajar las estructuras CAN y CAN’T. Puedes imprimir la ficha o copiarlo en la libreta.









1 comentario:

  1. buenos días seño¡¡te quería decir que como tenemos que hacer el video ???hablando en ingles? Porque yo no lo se y soy GABRIELA de 3ºA y os echo mucho de menos :Pero menos mal que ya podemos salir

    ResponderEliminar